Onze werkwijze

Altijd rechtstreeks contact met de huisarts; wel zo efficiënt!

Altijd een dokter aan de telefoon

Bij huisartsenpraktijk Oostenburg communiceer je altijd direct met een dokter. Zo kunnen wij in veel gevallen je vragen direct telefonisch beantwoorden. Wanneer je via de webagenda een terugbelafspraak maakt, kun je hierbij zelf het tijdstip bepalen waarop je dit het beste uitkomt. Ook door te bellen kan 24 uur per dag een terugbelafspraak of videogesprek ingepland worden. Bel ons dan op 020-8088008. Voor een spoedgeval kun je natuurlijk altijd direct terecht, druk dan op 1: je krijgt ons dan binnen kantoortijden direct aan de telefoon, buiten kantoortijden word je automatisch doorgeschakeld naar de Amsterdamse huisartsenpost.

Geen wachttijden en ruim tijd voor de patiënt

Door onze manier van werken heeft de praktijk nauwelijks wachttijden en kan er standaard 20 minuten de tijd genomen worden voor een consult. Ook tref je in de praktijk doorgaans een lege wachtkamer aan en is er geen balie die bemand wordt.

Patiëntenportaal

Je communiceert ook met ons via het patiëntenportaal op je smartphone, tablet of computer. Met deze (web)applicatie kan je 24 uur per dag, 7 dagen per week, op een eenvoudige manier een fysiek consult, terugbelafspraak of een videogesprek inplannen met een van de artsen.

Ook kan je via het patiëntenportaal een medische vraag stellen (e-consult), herhaalrecepten aanvragen, je eigen onderzoeksuitslagen inzien of brieven van een specialist nalezen. Kortom, het patiëntenportaal helpt je om veel zaken zelfstandig te regelen en geeft je inzicht in je medisch dossier. De applicatie voldoet aan alle wettelijke eisen omtrent privacy.

Korte consulten direct inplannen voor op de praktijk

Een regulier (interactief) consult begint in deze praktijk altijd met een telefoon- of videogesprek. Er zijn daarnaast een aantal onderwerpen waarvoor je direct een kort (10 minuten) consult op de praktijk in kan plannen. Hiervoor dien je ingelogd te zijn in het patiëntenportaal.

Korte afspraak:

Korte consulten zijn in te plannen voor onderwerpen die in het portaal genoemd worden. Voorbeelden hiervan zijn urineonderzoek, oorpijn, keelpijn, een therapeutische injectie, het bevriezen van wratten, uitspuiten van oren, verwijderen van hechtingen, een soa consult of voor het laten uitvoeren van een uitstrijkje in het kader van het Bevolkingsonderzoek Baarmoederhalskanker.

Afspraak met assistente:

Op woensdag middag is een afspraak bij assistente Romina in te plannen voor: een bloeddrukmeting, het verwijderen van hechtingen, het aanstippen van wratten, het uitspuiten van oren (wel 2 dagen voorbereiden door 2x per dag 2 druppels neutrale olie te druppelen), een soa consult of een uitstrijkje in het kader van het Bevolkingsonderzoek Baarmoederhalskanker.

Samenwerkingen

De praktijk heeft twee belangrijke samenwerkingsverbanden. Op afstand wordt er samengewerkt met Flexdokters; een coöperatie van huisartsen die elkaar, door middel van de huidige technologie, ondersteunen. Wanneer een van ons afwezig is kan het zijn dat je voor dringende zaken een van de Flexdokters collega huisartsen te spreken krijgt. Zij kunnen je te woord staan en op afstand helpen voor zover mogelijk. Mocht er voor je hulpvraag een fysiek consult nodig zijn dan organiseren zij dit met een huisartsenpraktijk in de buurt.

De tweede samenwerking betreft een spoedwaarneming in de middaguren met vier nabijgelegen huisartsenpraktijken. Indien de spoedlijn gebeld wordt dan zal deze beantwoord worden door een van deze praktijken. Zij kunnen je verder helpen, inclusief een eventueel benodigd fysiek consult.

Werkwijze Flexdokters

Je huisarts heeft een Flexdokters prakijk.

Onze praktijk is aangesloten bij Flexdokters. Een coöperatie van huisartsenpraktijken. Dit biedt een aantal voordelen voor patiënt en huisarts, waarbij de relatie tussen huisarts en patiënt altijd bovenaan staat.

In een Flexdokters-praktijk hebben patiënten rechtstreeks contact met de huisarts. Fijn, want zo hoeft je je verhaal maar één keer te vertellen. Vaak kan je vraag direct beantwoord worden. Lukt dat niet? Dan maak je samen met de huisarts een vervolgafspraak op de praktijk. Handig, want hierdoor hoef je niet voor elke vraag naar de praktijk te komen.

We vragen je om zelf afspraken in te plannen. Omdat er uitsluitend op afspraak wordt gewerkt, zijn er nauwelijks wachttijden en tref je doorgaans een rustige wachtkamer aan. Dit zorgt voor veel rust in de praktijk en tijdens je consult met de huisarts. Prettig voor jou en voor de huisarts.

Zelf regelen

Je kunt veel zaken zelf online regelen op deze website. Om je zo goed mogelijk te helpen hebben we hieronder de belangrijkste informatie overzichtelijk neergezet.

  • Als je een afspraak wilt maken met de huisarts, kun je dat zelf online doen. Dit kan op elk moment van de dag en week. Je hoeft dus niet meer te wachten aan de telefoon of balie.
  • Via de website kun je ook eenvoudig een vraag stellen of een foto sturen. Handig voor niet-urgente vragen of als je een foto wilt meesturen van bijvoorbeeld een plekje op je huid.
  • Herhaalrecept aanvragen, je medisch dossier of uitslagen bekijken? Hiervoor hoef je niet meer te bellen naar de praktijk. Je kunt dit allemaal regelen via de website in het portaal.

Veelgestelde vragen

Deze veelgestelde vragen zijn samengesteld op basis van vragen die wij vaker krijgen. Door de antwoorden hier te geven besparen wij je de moeite van contact zoeken en hebben wij huisartsen minder onderbrekingen in ons werk met patiënten. Mocht je het antwoord op jouw vraag niet vinden dan kun je je vraag stellen aan de praktijk.

Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn iPhone of iPad?
Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn Android telefoon?
Hoe vraag ik mijn herhaalmedicatie aan?
Hoe krijg ik de uitslag van mijn onderzoeken?

Praktijkinformatie

In de eerste fase van de praktijkvoering hebben wij gekozen voor een unieke samenwerking met het Inntel Hotel, Landmark in Oostenburg. Wij zien de patiënten in een hotelkamer die omgetoverd is tot een volwaardige spreekkamer. Als je een afspraak met ons hebt, meld je je bij de receptie van het hotel waar je een pasje ontvangt om naar de 12de verdieping te komen. Let op: het spreekuur is uitsluitend op afspraak.

Heb je buiten kantooruren zorg nodig die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Neem dan contact op met de huisartsenspoedpost via 088-0030600.

Huisartsenpraktijk Oostenburg
  • VOC kade 600
  • 1018 LG Amsterdam
Openingstijden
Maandag08:00 t/m 17:00
Dinsdag08:00 t/m 17:00
Woensdag08:00 t/m 17:00
Donderdag08:00 t/m 17:00
Vrijdag08:00 t/m 17:00
ZaterdagGesloten
ZondagGesloten